Aah.

Extremt udda dag idag, inget vart som det var tänkt. H vaknade kl6, vilket som känt inte är morgon här i vårat hem. Så jag övertalade henne om att det var natt (bor i Luleå – det är LJUST här på morgnarna vid den här tiden på året) och hon somnade till slut om. Halv 11 hade telefonen pipit 4 gånger så jag gav upp, H vaknade strax efter. Så otroligt skönt! Det här händer ju sällan liksom :)

Ett utav sms:en var från en jobbarkompis som frågade om jag ville jobba några timmar åt henne, efter lite fundering tänkte jag att ja, klart jag ska, behöver ju varenda krona i juni om det ska bli något drag i sommar. Så jag och H cyklade mot mamma, lämnade barn och for och jobba. Hämta barn, fick middag innan avfärd. Och sen gick det typ åt skogen. Vi skulle iväg för att hämta digitalbox och kort för att få lite kanaler här hemma, halvvägs bestämde H sig för att krångla. Stod upp i cykelkärran, tog av sig hjälm och höll på. Så vi sket i att hämta box och GICK hem istället. Eftersom att ungen är 2 år och har en vilja av stål tog det hela 1h40min. Totalt tog det drygt 2 timmar att ta oss från mamma, halvägs ut i skogen och hem igen. Det borde tagit 20min dit och 20min hem. Hon somnade i princip samma sekund hon la sig :)

Trots detta har vi haft det bra idag, skönt att komma ut och fram till hela hjälm och ståuppivagnen-incidenten har vi haft kul ihop. Det vi skulle gjort var att umgåtts med H’s bästa kompis och hennes mamma för att sen åka ut och hämta boxen. Men livet blir sällan som man tänkt haha.

Veckan är lugn, jobbar nästan varje dag men väldigt korta dagar i skolan så vi har massor med tid att umgås och cykla och sånt. Väldigt sociala har vi blivit, igår var vi hos grannen och kollade film, H sov i deras resesäng och sen bar jag över henne till oss.

Och på söndag blir hon 2. Sanslöst. Helt otroligt. Och en gång om året kommer hon fylla år, hur är det möjligt!? Större och större, mer och mer ord. På bara någon månad har hon gått från att inte prata alls till att bygga meningar med 3 ord. Det står still och sen pang händer allt på en gång.

Det här blev återigen en sån där rapport om min vardag. Kommer på något roligt att skriva snart, lovar.

Kram Ew.

ps. är det inte konstigt att jag blir 26 år om bara några veckor? känns som att man ska ha så mycket mer än vad jag har när man är 26. Trodde att då har man koll och man har allt man ville ha. Men det tror jag jämt, tänkt varje gång jag fyllt år sen jag var 20 :) ville bara ventilera hur flummigt det känns! ds.

Kommentera

