När är det morgon.

Jag vaknade i natt av att H satt bredvid mig i min säng och läste… Eftersom att hon är 2 lät med mest ”blabla  blå blobb bladidampablopp”. Jag tänkte att klockan kanske var 5 eller nåt, min klocka var ställd på att ringa 5.15. Men den var typ 3. Så det blev att förklara att det är natt, leda in i rummet, lägga sängen, puss puss och godnatt godnatt. 20min senare står dottern vid sängkanten och säger ”Mamma mamma.” ”jaaaa…..” ”Mamma HEJ mamma”.

Samma sak igen, sista gången var klockan 5 och sannolikheten att jag skulle kliva upp 15 minuter senare och duscha var ju icke-existerande. Så jag ställde om klockan istället och somnade om. 15 minuter INNAN klockan ringde klev hon upp igen min dotter, återigen utan att jag hört hennes dörr öppnas eller hennes små tassar närma sig min säng. Då gav jag upp och vi klev upp. Men klockan var framåt halv 8 då, så det var väl okej.

Persienner har vi, rullgardin som inte släpper igenom något ljus har vi också. Men på sidorna strömmar det ju genom ljus och jag vill att hon ska kunna sova även om det är ljust faktiskt, så jag tänker inte märklägga mer. Istället genomlider jag det hela tills hon vänjer sig, har fått henne att sova tidigare så det går nog bra. Mitt sätt att hantera det just nu nästa natt är att lämna henne till hennes moster haha. Då kommer hon sitta där mellan Bebbe och Nanna och läsa istället medan jag ligger på andra sidan stan och små-snarkar i Sveriges skönaste säng.

Nu ska man väl fortsätta på praktiken då, det är ju trots allt därför jag är här…

Kram Ew.

One thought on “När är det morgon.

Kommentera

