Gäsp och oj.

Mer och mer börjar jag inse hur livet är för de flesta. Det rullar på, man kliveruppdrickerkaffestressartilljobbetjobbarfikarjobbaräterlunchjobbarfikarjobbargårhemlagarmatlekermedbarnläggerbarntittartvduschardricketeläsersomnar.

Och jag dör. Jag får ont i magen, tårar i ögonen och undrar hur det blev så här. Jag skulle ju inte. Hamna i ekorrhjulet. All cred i världen till dom som gör det, och gillar det, men inte jag, snälla inte jag. Jag skulle ju jobba lite här och lite där, ta sovmorgon och jobba igen på kvällen, vara ledig en onsdag och hinna ärenden på en förmiddag som man får sprida ut på 3 dagar annars. När alla andra jobbar och man själv är ledig är det som att världen och tiden snurrar lite saktare. Vill inte jobba dagtid, mån-fre. Hur kunde jag då välja ett yrke där det fan BARA är sådana tider. Hur tänkte jag? Jag gillar jobbet i sig, det gör jag verkligen, men tiderna. S u g e r. Men vem behöver en läkarsekreterare en lördag natt!? Så nu måste jag fundera lite.

Har haft underbara dagar, fina, underbara dagar!!!

Kram Ew.

One thought on “Gäsp och oj.

  1. Åh jag känner med dig. ändå är det nog det säkraste sättet att ”bygga upp” ett liv på. Det är inte för alltid, heller. kram

Kommentera

