Vilken vecka, vilket år.

Kom just på att jag aldrig skrev årskrönika för 2008. Får nog göra det snart om det ska bli någon, och det ska det, gillar ju som känt att dokumentera, dubbeldokumentera och se till så allt finns kvar. För evigt. Mitt blivande yrke passa mig ganska bra, det handlar ju om att se till så att dokumentation finns kvar så länge som möjligt :)

Men nutiden är det som tar upp mina tankar mest, och till viss del (som vanligt) framtiden. Framtiden har varit förknippad med hopp och glädje, att tänka att allt blir bättre sen, problemen i nutid försvinner i framtiden, man lägger dom bakom sig. Men sen finns det ju saker som inte gör det, folk blir äldre, blir sjuka, man själv blir äldre, också saker som är bra nu lägger man till viss del bakom sig och dom blir till minnen om en svunnen tid. Det låter pretentiöst och mjäkigt när jag skriver det, men känslan gör mig ledsen. Att förlora människor man älskar ger alla ont i magen, kanske faller en tår vid blotta tanken. En del människors eventuella bortgång är så omöjligt att tänka på att man inte ens vill plantera tanken i ens huvud. Hos mig är det ofta närvarande tyvärr. Förklarade idag för någon att det blir ett sätt för mig att värja mig, om jag tänker på det så bearbetar jag det. Men egentligen vet vi båda två att det bara är något jag gör, vältrar mig i saker som gör ont och att det inte alls hjälper för man blir lika ställd iaf, lika förvånad ändå när något händer någon nära.

Men, alla lever och det är det viktiga, antar att vi får roll with the punches nu ett tag, se vad som händer. Jag har svårt att sitta handlingslös dock, något tänker jag åtminstone försöka åstadkomma. Och det ska jag också.

I helgen ska vi ta det lugnt, jag är trött och hängig, inte alls mig själv. Idag svartnade det för ögonen och jag fick lägga mig på golvet för att återfå kontrollen. H trodde det var en lek och satte sig på mig, om det är något som ger mig en extra energi-injektion är det ju hon :) Så jag är på väg i säng nu, och imorgon ska vi som sagt ta det lugnt och ta en promenad till mamma och käka middag :) Och sen är det naturligtvis lördags-mys framför I drömmarnas trädgård!!!

God natt.

Kram Ew.

Kommentera

