Att drömma.

Affären jag aldrig kunde få nog av. Dans&Gymshopen. Där har vi dräglat, min far och jag.

Och nu är jag där igen. Det blir ett besök där nästa gång jag råkar befinna mig i Stockholm. Att kunna dans är så mycket, så otroligt mycket. Det gäller vilken dans som helst, bodycontrol. Jag slutade alltför tidigt för att bemästra konsten, andra har gjort det bättre.

Men när man sätter det, när rutinen verkligen är slipad och man sätter det, en övermäktig känsla. Och vägen dit är lika underbar. En känsla som är svår att förklara, men A gör ett bra jobb. Faktiskt är hon min förebild, hon har lyckats behålla glädjen och känslan på ett sätt jag aldrig kunde. Och sen var det för sent.

Eller?

Kram Ew.

2 thoughts on “Att drömma.

  1. merci:) men det är ALDRIG försent. Eller omöjligt. Jag kommer till dansstudion med en treåring som har tryckt ut mina höfter på ett ytterst smärtfullt sätt och en väska full med skolböcker och en stilla bön om att jag inte krockar med hockeylagets träning. I luleå finns ju fortfarande LR&B (jag vet inte om dom har den förkortningen, men du vet vad jag menar) sätt dig själv och H i kö. Jag satte P i kö när jag var på smällen- och jag har fortfarande inte hört nå från dem. Det här blev en lång kommentar, och den blir längre: du bemästrade det, för du dansade. bild på skorna, tack? här finns bara wedins och crispins, båda köper in det som den köpstarka gruppen här i skogen vill ha: gummistövlar och eccopumps, så jag känner mig som en gravid fransös med cravings på sniglar men som är bosatt i NORRLAND. Kram.

  2. Läste nu;) Jag kan inte göra en plié alls…det är för övrigt ett totalt onödigt steg: hur snyggt är det att sitta på huk? med knäna brett isär? det ser alldeles för promiskuöst för mig. (det är som med armhävningar: jag kommer ner..) det som inte finns kvar bygger man upp, det som inte går att bygga upp finns kvar eftersom det är sånt som man bara har eller inte har. helena, hon den mörkhåriga? fortfarande? hon var ju minst 40 när jag gick gymnasiet…Men vad avis jag blir, jag vill oxå ha en stång och en lärare och få mördarlår…
    Kram.

Kommentera

