Början på slutet.

Det här måste vara typ den längsta storstädningen någonsin. Men så är det när man bara har några få timmar att städa på varje dag. Nu är det iaf bara dammsugning och skura kvar. Badrummet fick sig en jävla match idag, det var faktiskt riktigt roligt att spraya väggarna med Ajax Universal (my new favourite) och sen gnugga med kökssvamp och sen bränna av skiten med duschslangen :) Klorin på toastol, badkar och handfat och så vips bort med bakterier. Köket skiner, allt är avtorkat. Skåp invändigt och utvändigt, alla saker i alla skåp diskade och bänkar skrubbade. Ungens rum med alla leksaker sanerades igår, då fixade jag även sängen så nu är den i sitt final state, förlängd och en riktigt fin juniorsäng för min stora tjej. Men jag måste fota sakdorna som uppstått hux flux och skicka in till Leander, dom som gjort sängen, för att se om det går att byta de delar som blivit förstörda. Vidare har vi då mitt sovrum som inte är klart ännu, mest för att det är så mycket som ska sorteras och kastas och sättas in i pärmar och grejjas. Måste också på något mirakulöst sätt frigöra plats i en hel byrå för att få plats med kläder då det råder akut platsbrist. Jag köper kläder men kastar inget… Ja ni fattar. Har kläder för nuvarande storlek, kläder för en storlek upp och en ned, just in case. Sunk. Vissa går ju att använda oavsett vikt men jeans har jag i överflöd men bara några få som passar just nu. Så frågan är, ned eller upp? Jag tänker ned haha. Om jag kunde få min migränmedicin så kan jag träna, då går jag upp i vikt men ned i mått! Perfekt.

Igår hade jag namnsdag, 2 personer insåg detta och grattade så tack ni 2 :)

I dag är det valentines day och det innebär att jag a) tänker laga fet god (och fetgod) middag åt mig och ungen och b) att jag tänker köpa en flaska rödvin och avnjuta all on my own. Nej jag har inte gått och blivit singel, men ska ändå spendera kvällen själv :) På nåt sätt känns det okej, slipper stressen över att allt ska vara perfekt (ja ni som känner mig vet…) och som Han sa kan vi ju faktiskt fira alla andra dagar :)

På tal om magsjuka så stod det “DET GÅR MAGSJUKA PÅ R***” på whitboarden när jag hämtade Hpå dagis  idag. I dörren mötte vi en fröken på väg hem som hade fått denna fruktansvärda sjukdom, 2 i personalen var återkomna efter att ha haft och inte mindre än 8 ungar var hemma sjuka. Now, detta kan innebära 2 saker. Antingen är min unge roten till detta eller så är det någon annan lurifax som smittat henne och alla andra. Jag hoppas på det senare. Hur som helst hade MIN unge lekt och varit go och glad på förmiddagen, spytt helt plötsligt för att sen oberörd fortsätta leka. Glad i maten och sådär. PRECIS som hon gjort hemma i över en vecka. Eller inte sen i Måndags då, annars hade dagis varit uteslutet. Men det är mysko. Nu är hon hos mamma, jag började gråta på stan eftersom att det som sagt är sanerat här hemma och jag orkar inte göra allt igen, mina händer är sönderskrubbade, såriga och har sprickor på fingrarna som börjar blöda titt som tätt. Men inget kräkande så på måndag blir det att ringa till barnmottagningen på s-byn och få en tid och kolla vad f*n det är. Ljuset i mörkret är att alla gärna får däcka till höger och vänster, men VI har iaf redan HAFT magsjukan :)

Nä nu ska här sovas, städningen har pågått länge men den största tiden tog telefonsamtalen, som vanligt :)

Kram Ew.

Kommentera

