Luleå.

Oavsett vad det hade varit för väder idag hade jag och Haeyli varit glada. Men vi vaknade till strålande sol och smällkall Luleå-Vinter.

20090210325
Läser fragglarna med solen som strålar utanför.

Förväntansfulla tog vi på oss underställ, tjocktröjor, mössor, vantar täckbyxor och overall till den lilla. Så begav vi oss till dagis, varma och gosiga i våra vinter-munderingar (som fått hänga oanvända nästan hela vintern).

20090212338
Sol + klar himmel = –20 (oftast)

Haeyli satte sig i mitt knä när vi kom fram till dagis, slet av sig kläderna och sen fick jag hålla i hårt för att få på mockasinerna och sen drog hon fort som attan iväg till polarna, för att komma kutandes tillbaka och ge mig en bamsekram och en puss och sen en vink :)

 

Jag då? Städar! UNDERBART! Och jag är inte ens ironisk :) Ska ta mig till skolan efter lunch, men jag hinner göra klart hennes rum, badrummet och köket så tar jag golven i kväll när hon somnat :)

Kram Ew.

One thought on “Luleå.

  1. Ping: Tyst ungar - pappa bloggar! | KATTKORGEN

Kommentera

