Snö.

Det har snöat i typ 5 dagar. Det har varit svinkallt i lika många dagar. Vägarna ser ut och känns förjävligt. Jag gnäller inte på snöröjningen (jo det gör jag)  men dom var extremt sega den här gången!

Annars har jag varit sjukt produktiv under alla oproduktiva magsjukeliknande dagar. Haeyli har enbart spytt om kvällarna och då bara ett par gånger, jag spydde i 3 timmar natten till söndag och det var det. Väldigt knasigt. Men så är det.

Så, produktiviteten. En ny dator, som jag tjatat om redan. Men den är underbar. Jag älskar den. Han har på ett fint sätt hintat att skrivbordet bör vara lite renare än det förra. Mina skrivbord, på dator eller riktigt, ser ofta förjävliga ut. Dock väldigt välorganiserade. Men mycket prylar. Och jag som ska föreställa minimalistisk ocd-städare. Kan inte hålla snyggt på skrivbord eller i skåp. 5 dagar med ny dator – fortfarande lika rent. Strålande *klappar mig själv på axeln*. Datorn:

20090205313
SJUKT snygg. Rosa, det framkommer inte så bra. Men den är rosa. Och bra. Och snygg.

Så, mer produkltivitet. Sålt min gamla soffa, min syster hintade mig, inte så snällt, att få ut skiten. Så jag lade ut på blocket och en halvtimme senare är den såld. Återigen, strålande.

Tidigare under dagen blev jag och min syster less på att vi aldrig har något bil, så jag beställde ny bränslepump och den kommer imorgon. Också strålande. Nu ska jag bara be till gud att det är det som är fel. Eller inte gud, jag hoppas bara väldigt mycket. Så det och lite gummislangar, två brudar ( EN blondin, jag är ju inte det mer ) i OKQ8’s gör-det-själv-hall. Och gubben i kassan som fick hjälpa oss med vindrutetorkarmotorn som gått sönder sist. Och monterade torkarbladen medan vi generat förklarade att a) den äldsta systern (jag) aldrig haft en förälder, syskon eller pojkvän som lärt mig och b) den yngsta systern (blondinen) helt enkelt inte lyssnat ett skit på sin bil-mekande farsa (ja vi är halvsyskon, så slipper ni fundera på det) och därför inte riktigt kunde själva. Fast jag har faktiskt bytt torkarblad, det var vinter och spöregnade i Wales och jag vill helst glömma, och har uppenbarligen glömt, det hela. Fast mest berodde det på att motorn där gått sönder och det var kallt och helt enkelt gick snabbar om han gjorde det. En gång i tiden hade jag varit stolt över att byta skiten själv men… ja det blev inte så helt enkelt.

Så vi ska byta bränslepump, fast den bil-mekande pappan skulle tydligen komma till stan och det är väl billigare än de 5 timmar det lär ta för oss :)

Sen var det inge mer. Imorgon är det totalsanering efter magsjuke-dramat, då ska allt tvättas (igen, har hunnit med en omgång redan) för säkerhetsskull, alla skåp och lådor ska torkas av, golv skuras och ja ni fattar. Men först ska vi ha en laboration i handtvätt, vi ska få lära oss hygienisk handtvätt och kirurgisk handtvätt, vilket ska bli SÅÅÅ coolt. Och sen ska det alltså saneras, bra kombination haha.

Ha det bäst,

Kram Ew.

Kommentera

