Inte idag heller, men bra.

Inte ett dugg blev gjort här hemma. Istället ser ungens rum ut som ett bombnedslag och det gör även mitt sovrum. Vi har nämligen varit inne och lekt heeeela dagen. Och det har varit hur skönt som helst. Pusslat, ritat (på bordet mest), kollat på youtube, legat och läst böcker (mest slagits med dom faktiskt). Barnet har badat, det har inte jag (men jag duschade igår, okej!?) och som sagt, vi har inte varit ute alls. Så otroligt skönt! Lata dagar, det är vad slutet av december handlar om. Nästa helg åker jag till Ikea med min trogna följeslagare Katten, vi är rutinerade numera (men det går inte fortare bara för det, kostar mer bara). Har skrivit en lista, den kommer följas, plus bara den här billiga grejjen, och den där och så bli dom billga grejjerna en extra tusenlapp. Tack för Ikea-kort :)

Det blir fint här hemma i sinom tid, det får ta den tid det tar helt enkelt. Säger jag idag, imorgon kanske är spyless igen. Fast det kommer jag inte vara för imorgon kommer bli min-nya-tv-dagen. Har jag bestämt. Jag SKA hitta en TV i butik, som blir bra här hemma. Ska. Håll tummarna.

Nu ska jag lägga mig i sängen med min nya bok, Cathys bok heter den. Det är en bok jag skulle kastat mig över när jag var 15, det är dess målgrupp. Och jag är barnsligt förtjust i den redan faktiskt haha. Har precis läst klar Kate Moss Labyrinten, som var hur bra som helst. I samma anda som Da Vinci koden men mer historisk och även om det är action i den så är det inte på samma sätt. Medeltiden parallellt med nutid, grymt bra, läs läs.

Nu ska jag ta och göra slag i saken, så god natt folket. Förhoppningsvis bloggar jag imorgon med min nya TV som skärm, min nya iPod som spelar min musik och skrives med trådlöst tangentbord i knät. Har allt utom TVn. Hmpf.

Kram Ew.

Kommentera

