Mer gnäll.

Jag förstår inte varför allt ska vara så krångligt. Jag ringde vårdcentralen för att få råd angående medicin mot migrän, eftersom att jag i nuläget inte vågar träna och jag älskar ju att träna. Där fick jag rådet att ringa Apotekets rådgivning, eftersom att jag äter Lithium och därför inte kan äta de vanligaste medicinerna mot migrän. Så det gjorde jag. Jag sade som det var, jag har fått migrän och äter Lithium – vad kan jag äta. Hon rabblade Ipren, Diklofenac och Treo/Magnecyl. Jag blev rätt ställd eftersom att jag inte får äta någon av dessa, och sade ”men dom kan jag ju inte äta”. Varför inte det svarade hon. Ja, för att man inte kan kombinera dom med Lithium. Först rättade hon mig, ”du menar Lithionit (handelsnamnet för Lithium…) för att sen säga, nä just det det kan man ju inte, men du kan nog ta det i låga doser, det gör säkert ingenting om du bara tar dom ibland, det höjer nog inte Lithiumnivån så mycket. ”Nog” och ”säkert” är inte ord jag vill höra när det gäller en medicin där man kan dö om man får för höga doser, det är därför man tar blodprover 5 gånger per år… Sen sa hon att det ju finns Imigran, precis som någon skrev i kommentaren. Men det är rätt starkt och Haeyli har precis börjat sova utan sida i spjälsängen och kan därmed knalla upp själv, dessutom vill jag ju vakna om det är något med henne, så det går inte. Vilket jag förklarade. Hon tyckte att då kan jag ju ta något av dom andra då. Fy fan!

Så nu sitter jag här, jätteledsen. Men Zomig Nasal verkar ju inte ha några interaktioner med Lithium (förlåt, Lithionit) så får jag bara tag på någon som kan svara säkert så kanske det går bra. Ska åka förbi Apoteket här hemma i stan och fråga och hoppas på lite mer kvalificerad hjälp.

Dessutom har jag svårt att aceptera att jag har migrän och vill bara gräva ned mig i ett hål. Jävla skit, jag som klarat mig så bra från sånt här :(

Och ikväll ska jag på en jävla skitgrej med jävla skitmänniskor. Men jag gör det för ungarnas skull och mamma blir ju med. Ska gråta lite på hennes axel också.

Kram, en liten en, Ew.

2 thoughts on “Mer gnäll.

  1. Hallå! det är jag igen ”någon” som skrev tidigare. *haha* Imigran är inte så starkt så att man inte vaknar om man sover! Jag har migrän rätt ofta (tyvärr) och varierar mellan Imigran och Zomig Nasal (som jag aldrig trodde skulle funka eftersom den är receptfri men blev snopen när det faktiskt hjälpte, på apoteket sa dem att den har varit på recept tidigare) Imirgran är suverrän om om ajet inte går bort så sägs det att det inte är migrän utan annan huvudvärk… Däremot ska man inte ta den för ofta för då kan smärtan bli kronisk och ven fasen vill de?!?!

  2. Ping: Lucia på Café Edenborg | KATTKORGEN

Kommentera

