Oh YES.

Vad gör mig så glad? Jo, jag börjar se ljuset i slutet på tunneln när det gäller idiotköpet av min telefon. Och, btw, köp INTE SonyEricsson G900. Inte om du tycker om att smsa, fota, spela in filmer eller synkronisera allt det där med datorn. Så varför någon ska köpa den vet jag inte, men säkert finns det någon med för mycket pengar so mlägger 4000 på en telefon man kan ringa med… För det enda den har, är sin looks.

Iaf, fast i ett Moment 22. Vill uppdatera den för att sen kunna lämna in den. Men då måste man ju göra en backup, om man vill ha kvar sms och sånt. Det går inte att göra en backup för telefonen är så pass trasig att den faktiskt inte ens klarar av att slutför backupen utn avbryter mitt i. Har provat flertalet gånger. Nåväl, man kan ju spara allt manuellt och säga hejdå till alla inställningar man kämpat hårt med att få in, såsom ringsignaler, meddelandesignaler, foto på kontakter etc. Men det kan jag överleva. Kontakter och kalendern funckar utmärkt att synka mot Outlook med. Men alla sms då? Alla drygA 8000 SMS jag har sparat, precis som jag har sparat vartenda skickat och mottaget SMS jag och Han har skickat sen typ mars (hade sparat från början av vårt förhållande men jag uppdaterade Nokian och så var allt borta, silly me). Nej, med den här specifika telefonen går det INTE att spara SMS med PC Suite för SonyEricsson. Moment 22.

Gick idag in på GEAB och var itne så nöjd, och jag fick äntligen en lösning, ett 3e parts program som heter MyhPhone Explorer. Håller på att föra över SMS:en as we speak (eller skrivs eller nåt). Så nu kan jag göra en uppdatering, använda den ett par dagar och se om den mot förmodan faktiskt skulle vara fixad för att sen när jag konstaterat att den inte är det, skicka iväg den. Och få tillbaka den, och skicka iväg den och få tillbaka den och 3e gången den fuckar up får jag en ny. Och jag vet vad jag vill ha; Nokia N95. Man ska hålla sig till det som funkar och sluta vara så girig och vilja ha nytt.

Barnet är hos sin mormor, piggare och gladare då vi inatt fick sova från halv 2 till kvart i 12!!! Hoppas hon somnar i tid ikväll hos mamma så vi är på banan sen. Jag ska plugga, tentorna är snart här och det är dags att lägga på ett kol, det är svårt när man har en 1,5åring som ska ligga på en 24/7. Även om det, nu i efterhand när det är över, var väldigt mysigt….

Kram Ew.

Kommentera

