Tjohosan.

Fars dag. Ringde min pappsen men jag vet inte om han kommer ihåg det, han låg och sov och lyssnade trött på mitt bla bla bla. Nåväl, han vet att jag tänker på honom iaf. Älskade lilla pappa. Det här skulle kunna bli ännu ett sånt där inlägg om min Fantastiske Far men det blir inte det, har skrivit så många om det och till slut kanske han blir generad ;)

Fått ett par kallsupar idag, inga roliga och alla ekonomiska. Förstår inte hur jag lyckades ha så dålig koll när jag alltid annars har så bra koll. Får inga pengar alls från CSN, trodde jag fick ett halvt, men icke. Så nu blir det att jobba arslet av mig. Igen. Vilket suger så förbannat mycket eftersom att jag också behöver jobba en del i december för att få ut något i januari. Mutter. Men familjen har lovat att ställa upp så att jag kan jobba nätter, då är H på dagis på dagarna och jag kan vara med henne på eftermiddagarna. Då märker hon inte att jag är borta så mycket. Känns inge bra, men den här gången är det verkligen för att överleva!

Helgen har varit helt underbar. I går var jag och H inne HELA dagen och hade det mysigt, Åt gott, läste massa böcker och gosade på. En enda gång blev hon irriterad och det är inte vanligt, hon är inne i en tung period där hon är arg och ledsen väldigt mycket så det var ljuvligt att ha en heldag med en nöjd och glad unge, det är skönt när vi får till det :) I dag har också varit bra, vi lullade på här hemma på förmiddagen efter en sovmorgon vi båda behövde då det blev sent igår, igen för oss bägge två, vi hade för skoj helt enkelt. Sen ringde min lillasyster och vi åkte till mamma och fikade och sen åkte vi hem igen, lade H och jag och min syster hade lite kvalitetstid med varandra. Köttfärssås och spaghetti till mig och ungen och sen lite byggande och en hel del läsande. Dock fick det bli tidig kväll för H eftersom att vi ska upp tidigt imorgon, och dagen hade tagit ut sin rätt för hon somnade kort efter läggning.

E har varit förbi och vi har snackat skit någon timme och nu sitter jag här och ska snart krypa ned i sängen med min bok. Imorgon ska jag alltså in på jobbet och ta på mig en massa jobb och sen ska det ätas och slutligen träna. Samma på tisdag och på torsdag, på onsdag behöver jag tvätta och H ska på dagisfoto :)

Så – god natt!

Kram Ew.

Kommentera

