Historia.

Snacka om att historia skrivits.

Barack Obama blir ny president in the US of A. Haja det. Killen vars farmor valvakade i sitt hem i Kenya.  Jag tycker att det är så coolt så det är inte sant!

Kanske blir det bättre nu? Jag har inte alltför stora förhoppningar, han är trots allt Amerikan. Men kanske ändå. Historia har skrivits på ett sätt som historia inte skrivits på länge i det landet, det finns hopp. Vad händer härnäst, Sverige får en kvinnlig statsminister!? Nä så långt kan vi inte kommit ;)

Jag känner mig glad på riktigt, Obama har tänt lite av mitt hopp och en stor del av min stridslystnad. Kanske släpper förlamningen nu, om USA kan förändra sig så kan jag det också! Det känns hoppfullt – som att det faktiskt går att lära gamla hundar sitta. För vem hade trott att majoriteten av USA’s befolkning skulle föredra en svart dude med familj i Kenya framför en vit gammal stridskuk!?

Ha en bra dag, själv skulle jag nästan kunna ha på mig lite stars and stripes. Men bara nästan.

Kram Ew.

One thought on “Historia.

Kommentera

