Back to life.

Helgens bravader ligger bakom oss, känns som en evighet sen och helt overkligt. Konstigt, i vanliga fall skulle jag älta, älta lite till för att slutligen älta. Men inte nu. Självbevarelsedrift? Överlvnadsinstinkt? Eller kan det faktiskt vara så att jag kommit någonstanns med mitt ”en dag i taget”-projekt? Vem bryr sig, så länge det ligger där bakom mig, som en erfarenhet men utan att störa mig i nutiden.

Bäbisen är på dagis för första dagen sen förra torsdagen. Hon ska vara i helgen, jag jobbar för första gången på typ 3 veckor. Jag längtar inte, men jag behöver pengarna, really need them. Det ska bli så skönt om 1,5 år när jag är KLAR och BARA har ETT heltidsarbete. Rena rama semestern.

Livet är rätt bra, har ett samtal jag måste ringa som jag går och draaaaaaaaaar på. Känns som om jag inte har rätt till att prata med min psykolog om jag inte mår dåligt och håller på att dö. Som att mina problem nu är triviala och nedgraderade till vanliga svensson-problem och därför kan jag inte gå dit. Men så säger den andra sidan att vafan, har du nu en psykolog som känt dig i nästan 3 år, då är det väl bara att gå dit och prata. Ja, jo, men tänk om hon säger nej!? Fast det tror jag inte, men ändå, tänk om. Vart ska jag då ta vägen!? Blir ju ruinerad om jag ska gå privat, en liten investering för en långsiktigt fungerande vardag, men ändå. Så jag ska ringa, I promise :)

Förhoppningsvis får jag spendera lördag kväll med min pojke, han som fortfarande får magen att pirra, men vi får se. Eller egentligen inte, om H inte får sova borta så tänker jag åtminstone sno åt mig en kväll tillsammans med honom på hemmaplan. Förra helgen var SÅ trevlig, det var en kanon helg på alla sätt och vis. Brukar det iofs vara, men ändå.

Nu ska jag ta en lunch-rök och sen ska jag återgå till praktiken.

Kram Ew.

Kommentera

