Oh beautiful day.

Mmmmm vilken sovmorgon, och vaknade utan att känna mig FÖR utvilad,vilket ofta blir fallet när jag ska sova ut. Det är som om jag sovit för lite så kroppen ska ta igen 2 veckor av för lite sömn och därför sover alldeles för länge. Man vaknar med huvudvärk och är seg hela dagen. Men inte idag. Jag har haft chans att vila mig under någon månad nu så jag ligger i fas, som sagt, wonderfull day.

Ska jobba några timmar idag och sen ska vi på inflyttningsfest hos ett par kompisar. Dom har förvisso bott här nu ganska länge, men det är en ruskigt bra ursäkt för en fest. Om man nu tycker att man behöver en ursäkt :)

Första veckan på praktiken är till ända. Proverna gick bra att ta på ungen i fredags, 5 rör tog dom, chockerande att så mycket blod kan tas från en liten kropp utan att det märks. Fick en kommentar om jag förstod varför det är så jobbigt när barnen ska tappas på blod nu. Visst förstår jag, men jag blir liksom inte rädd, orolig, ledsen eller särskilt påverkad faktiskt. Hon är bedövad och det enda hon reagerade på var att jag höll fast henne, vilket hon INTE gillade. Men jag förstår varför man som förälder tycker det är jobbigt när det ska göras ingrepp på barnen, framförallt förstår jag den här personens känslor eftersom att varenda blodprov kan innebära att ett nytt problem, en ny sjukdom eller ännu värre, INTE visa på något fel så att letandet måste fortsätta utan åtgärd eller utan att se ett slut på allt. Nu är det ju inte så med dom här bldproverna på min unge, hon är ju inte sjuk i den bemärkelsen. Så visst förstår jag M :)

Nu ringde min pappa så nu ska jag surra med honom.

KRam Ew.

3 thoughts on “Oh beautiful day.

  1. Ping: Söndagsbestyr | Jonasanderson.se

  2. Ping: Utmand (igen)! | KATTKORGEN

Kommentera

