Min lilla mamma.

Hon har många egenheter min kära mor, precis som alla andra.

Idag var hon med H när jag var på föräldramöte, och vi åt tillsammans innan jag gick. En smart kupp eftersom att ungen alltid är glad när det finns mat. Iaf, när jag kommer hem så har hon diskat (hon brukar göra det, nån mamma grej som jag förhoppningsvis inte gör med H, för då finns det avancerade maskiner som sköter det, mer avancerade än en diksmaskin alltså). Tänkte inte mer på det.

Nu när jag skulle släcka såg jag att det hängde nåt skumt ovnför diskstället. WTF är det DÄR tänkte jag, men en halv millisekund senare insåg jag – mamma har diskat ännu en fryspåse :) Man blev jämt blöt på händerna när man råkade ha dom under skåpen ovanför diskbänken när jag bodde hemma, det hängde nämligen ALLTID fryspåsar där på tork. Måste komma ihåg att fråga varför det just är fryspåsar hon så maniskt ska spara in på, måste ligga någon rolig historia bakom det.

Iaf, påsen får hänga kvar, det är lite nostalgi och det är mest jag som hänger hos dom, så lite mysigt är det allt.

Sov gott!

Kram Ew.

Ps. Har läst på nu och tentan borde gå bra. Borde. Tar inte ut något i förskott längre. Ds.

One thought on “Min lilla mamma.

Kommentera

