En helg.

Helgen började bra, och slutade med nya lärdomar. Men tiden där emellan blev tyvärr inte som det var tänkt. Däremot är jag utvilad och jag är ytterst tacksam för att Mamma och JO var med H hela helgen. Det var underbart att träffa henne igen igår, krama det lyckliga lilla ansiktet och få pussa på hennes mjuka mage. Att vara ifrån dom man älskar nu och då påminner en om vad dom faktiskt betyder, och hur tomt livet skulle vara utan dom. Just med barn är det så fantastiskt att jag saknade henne inte innan hon fanns, kände henne inte alls, men jag kan inte föreställa mig ett liv utan henne. Naturen och världsordningen ser till att det är så, och mitt liv har gått rakt upp mot fullkomlighet sen hon kom. Jag tror alla som känner mig håller med om att jag är en betydligt bättre, och gladare person, än innan hon fanns. Man blir vuxen…

Framtiden, som jag funderar mycket på, vad vill jag med den? Jag vet vad jag vill att mitt privatliv ska innehålla och jag börjar också förstå vad jag vill att mitt yrkesliv ska innehålla. Jag vet också att jag vill att mitt yrkesliv ska vara här hemma, i Luleå. Det är tryggt att veta det, att äntligen ha landat Hemma. Nu är det här mitt hem.

So, another day starts, och förhoppningsvis har jag lärt mig så pass mycket den här helgen att jag kan hålla fast vid löftet jag gav igår.

Kram Ew.

Kommentera

