True love.

Nu känns det verkligen som att jag är på rätt kurs. Jag har gjort mina tentor, och jag är nästan säker på att jag klarat alla. Säker kan man ju inte vara förrän man har fått sina resultat, men jag är nästan säker… Kärleken går bra, den har gått bra länge. Vi har hittat balans och nu njuter vi bara av att vara tillsammans, och så ska det förbli. Det går ju upp och ned i livet, men den delen av mitt liv är för första gången i mitt liv stadig.

Jobbar gör jag ju, och kanske jobbar jag lite väl mycket. Men det är mycket som ska göras för dom pengarna, framförallt ska det handlas julklappar och jag hade hoppats på att vi skulle kunna åka till Stockholm i december så att alla får träffa Haeyli. Vill så gärna kunna åka dit åtminstone två gånger per år, det är mitt andra hem och jag är där så otroligt sällan. Jag vill att Haeyli ska känna som mig inför Stockholm, särskilt inför min familj som bor där nere, jag vill att hon ska kunna åka dit på loven, komma bort och känna att hon har en stor familj även om min är väldigt liten. Det är bra att ha någonstanns att ta vägen, och Stockholm har alltid välkomnat mig med öppna armar. Min ”dröm” om att flytta dit har jag lagt åt sidan, det här är hennes hem och jag trivs bättre här än jag trivts någonstanns. Lite andra drömmar har börjat smyga sig in, men det är ingenting som jag tänker skriva om, det är väldigt abstrakt och känns väldigt långt bort och ogenomförbart. Men jag har samtidigt lärt mig att ingenting är omöjligt om man verkligen vill det… Så det ligger där och pockar på min uppmärksamhet. Men då är det mycket som ska funka, och det skulle innebära en flytt väldigt långt bort, så H måste vara i ”rätt” ålder för att det ska fungera. Dvs inte gå i skolan men inte vara jätteliten heller. Nåväl, ska sluta retas :)

Nu ska jag alldeles strax hämta H på dagis, slutade jobbet tidigt i morse och har sovit fram till nyss. Eventuellt ska vi ut till H-ön och träffa en liten kompis till H. Vi får se.

Ha en bra dag, solen skiner åtminstone här hemma.

Kram Ew.

One thought on “True love.

Kommentera

