On a brake.

Min hjärna har den senaste veckan utsatts för extrema mängder korvstoppning. Min hjärna ligger just nu i ett hörn av skallbenet och kvider. För att den ska återhämta sig lite sitter jag nu här och skriver, och dricker cola. Hjärnan använder kolhydrater för att fungera, i cola är det i princip bara kolhydrater. Så man kan säga att jag är snäll mot min hjärna just nu.

Anledningen till dessa extrema mängder information som ska in är naturligtvis den beryktade tentan. Av någon outgrundlig anledning (okunskap och lathet att inhämta kunskap för att häva okunskapen) valde jag att skriva en tenta förra veckan och 4 nu. Dom hänger ihop, de jag ska göra i morgon, men jag hade ju ändå kunnat dela upp dom.

I min hjärna för närvarande sitter nog 50% av informationen, eventuellt kan jag höja detta till 70% om jag verkligen var ute i skarpt läge just denna sekund. Så jag har 50% kvar att trycka in och få att fastna, för att imorgon ligga på en säker nivå av 80% för att få godkänt. Om jag gick och lade mig nu skulle jag med bästa möjliga förutsättningar imorgon klockan 13 kunna redogöra för kanske 40% av den totala informationen som behövs.

Förstår ni? Min plan är att kunna 100% när jag går och lägger mig i morgon, då kommer nivån ligga runt 70% när jag vaknar och sen ska jag höja den till 80% på förmiddagen för att plana ut och förhoppningsvis kunna bibehålla runt 70% efter avslutat tenta, och resten av mitt yrkesverksamma liv.

Och dissa nu inte mina matematiska uträkningar, för det är inte matematik. Det är hur min hjärna fungerar :)

I morgon efter tentan ska jag få massage. Det ska bli så underbart jävla fucking skönt så ni har ingen aning. Min kropp har gått i strejk sen några veckor tillbaka, fick ju ont i örat men det var inte örat, det var nacken. Det gick över (voltaren och värme) men i förrgår fick jag skitont i örat IGEN och dessutom i ryggen, på vänster sida över revbenen. Väldigt mystiskt. Det underligaste av allt är dock alla knäppningar. När jag sätter ned höger häl i marken när jag går knäpper det i axlarna. När jag drar bak axlarna krasar det järnet i lederna. På morgonen kan jag inte röra mig om jag inte skjuter rygg först, och då rasslar det till så det stänker om det. Visst har jag varit spänd, jämt nästan, men det här är rekord. När vi var ut sist tittade J menande på mig och sa ”men Ewelina, du kan inte ha det så här längre, förstår du inte det”. Men eftersom att jag har grymt flyt så råkar ju nämnda J vara massör så imorgon efter tentan ska hon få misshandla ur all skit från ryggen. Fast jag mistänker att det tar mer än en gång, men efter en gång kanske jag kan röra mig iaf. Blir kul att få träffa T också, vi ses så sällan någon utav oss längre :)

Nu har nämnda hjärna återhämtat sig så vi ska gå och fortsätta korvstoppningen!

Kram Ew.

2 thoughts on “On a brake.

  1. Haha jag gillar dig! Ah jag hoppas inte min unge läser din blogg och citerar dina colaargument. Eller vänta, jag ska lära hon dom utantill ” mamma, se nu till att köpa dom där chokladkakorna och läsken, för du pluggar juh sååå mycket och då behöver hjärnan kolhydrater och du har juh sagt att man ska vara snäll och då borde du vara snäll mot din hjärna också” tänk dig vilka reaktioner man skulle få om ens treåring haspla ur sig den litanian på ica?
    Hon kan ju ”petter och hans fyra getter” utantill så nog ska jag kunna nöta in det. Kanske lite svårigheter med uttalet på kolhydrater.

    nå jag hoppas allt är bra med er och att din rygg blir duktigt utdunkad, kram!

Kommentera

