Och igen sken den.

Solen, den värmde idag. Den gjorde ju inte det här sist när jag skrev. Men i dag gjorde den det. Precis när vi skulle gå in från lunchen och ha lektion började den värma. När vi kom ut hade den gått i moln. Precis när vi satte oss och skulle fika var den framme, varmt och gosigt. Och sen gick den i moln. Övertygad om att regnet skulle falla vilken sekund som helst tog vi bussen hem, Haeyli och jag, men den sken och sken. Så jag tänkte att vi skulle stanna utanför huset och leka lite. Haeyli fick ett trötthets-anfall och bara grät och ville in. Så vi gick in och lagade mat och solen sken och vi åt och solen sken och vi duschade och solen sken. Sen gick H och lade sig, och jag tänkte ta en bok och läsa i solen. Gissa om den var framme då!? NEJ.

När jag är ledig, regnar det. När jag har rast regnar det, eller är molnigt, även om det så varit 30 grader hela dagen. Det slår i princip aldrig fel. 10 dagar kanske, på hela sommaren (stockholm borträknat) har jag varit i solen. Eller, jag är ju aldrig I solen, men ändå, att det var soligt ute. 2 gånger på stranden. 1 gång har jag ätit grillat. It’s a disgrace. Nästa sommar får jag fan shejpa upp det här, så här kan man ju inte hålla på.

Skolan började ju iaf idag, och det började med klinisk psykiatri och data. 2 saker som jag a) tycker är kul och b) inte suger på. I psykiatrin pratade hon om psykiatrins historia. Den är inte så lång, antar att man inte hade något behov av att dokumenterade djävuls-ridna loosers (Det var väl vad mentalsjuka kallades på medeltiden, eller nåt). Men från 1800-talet finns det VÄLDIGT mycket dokumenterat. En del saker kände jag att jag kunde vara utan vetskap om, men det är ju så med vissa saker, close to home. Vill inte tänka på vilka små fiffiga behandlingar dom hade använt på mig om jag levt 1820 liksom… Framåt 1900-talet började man ju iaf fatta att det handlade om SJUKDOMAR och att man behövde hjälpa dessa människor, även om behandlingarna var sanslöst korkade, ibland, och rent utsagt vidriga bland, så menade man väl på något vridet sätt väl. Det var ju inte bara psykiska sjukdomar som behandlades på rätt skojjiga sätt, man trodde ju att det mesta kunde kirras med lite blodtömning, eller genom att framkalla laxering. Det finns kanske inte så många sjukdomar som det FAKTISKT fungerar på, men då var det väl vad losec, prozac och alvedon är i dag; vedertagna små nätta behandlingar.

Jaja, det var intressant iaf. I morgon jobbar jag, ha ren lektion, och sen jobbar jag igen. På torsdag hoppas jag att någon vill byta mitt pass på dagen så att jag kan gå i skolan på torsdag, vi ska skriva data-prov och jag har det gärna bortgjort. Fredag jobbar jag men ingen skola och helgen är jag LEDIG. Gud så skönt. Det är min sista lediga jobb-helg, för sen slutar jag ju jobba!!! Hajja det, 2 helger kvar bara. Mmmmmmmmmmm.

Nåväl, nu är det sängen som gäller, som sagt ska man orka 13 timmar i morgon :)

Kram Ew.

Kommentera

