Kalas och update.

Det har ju kalasats i helgen. Det blev inte riktigt den succe som jag hoppats på att det skulle vara. Inte alls som tidigare år. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det berodde varken på sällskap eller förutsättningar. På det stora hela var det jävligt kul innan vi gick ut, förfestandet var det inget fel på.

På torsdagen var jag in en sväng och kikade, fick höra låten jag ville höra, den kom precis när vi kommit in på området.

På fredagen kom min pappis. 2 timmar efter beräknad ankomst landade han och jag och Haeyli stod och väntade på Kallax. Hem och lade henne, kramade om pappsen och åkte sen till mamma för att byta om och börja festa. Vid halv tio kom resten av packet och vi var inte inne på området förrän efter 23. Då började köandet. Att komma in gick relativt smärtfritt men väl inne köade vi till allt möjligt, mat, toaletter, bankomat (när jag kom fram efter typ 40min upptäckte jag att mitt kort var kvar hos mamma, men en polare räddade mig och tog ut pengar åt mig) och letade folk vi tappade bort :) Inget ovanligt där, köandet är ju en del av festivaler, punkt slut. Hann med att sitta i Bluestältet och lyssna på Arja Lyttinen och dricka öl. Sen åkte vi hem.

På lördagen var jag hemma hos pappa och barn strax efter 13. Där hemma låg nämnda personer och sov som bäst i sängen, bägge två, i exakt likadan position bägge två. Det var rätt mysigt att se. Men jag började ana oråd när H faktiskt sov i min säng… När dom vaknade åkte vi in till stan och mötte upp mamma och lillasyster, åt en langos (även här anade jag oråd, H ville inte äta) och gick en repa. Hemma igen lagade pappa mat, då åt hon den lilla, välling och hopp i säng. Sen drog jag ut åt andra hållet från stan för förfest ute i obygden ;) Bussen in 21.53 och medan grabbarna gick och hämtade ut pengarna kissade vi hos mamma och väntade sedan vid ingången. När dom kom gick vi in, men fick köa och trycket bakifrå var rätt hårt, två av grabbsen fuckade upp knä och rygg redan där. Inne på området hade vi ett mål – att lyssna på Lars Winnerbäck, vilket vi gjorde. Underbara Lasse, men enligt en säker källa var ljudet inte alls vad det skulle varit. Nåväl, vi stod i smeten och lyssnade, iaf ett par av oss. Sen var det dags att åka karusell!!! Det gjorde jag och det var lika skoj som alltid, jag var lagom full och var inte orolig för att må illa. Däremot var jag grymt kissnödig. Nåväl. Sen väntades det på folk, ringdes en hel del och till slut kunde vi möta upp andra hälften av sällskapet för att gå till Bluestältet och dricka öl, och det gjorde vi tills det var dags att åka hem.

Söndag var jag hemma vid halv 3 och sen mös vi bara på där hemma. I går jobbades det. Tyvärr har jag riktigt riktigt ont i örat så jag fick gå hem, kunde inte koncentrera mig… Voltaren funkar bra och jag ska till läkaren senare i dag. Lämnade pappa på busstationen (min bil står still för tillfället, den har gett upp…)

Så, there you go. min helg. Men jag har haft det bra, sällskapet har som sagt varit väldigt bra så egentligen är jag nöjd. Men vi kanske håller oss till förfestandet nästa år, om det inte är någon artist som drar väldans mycket.

Nu ska jag till bussen, jobbet ni vet…

På måndag börjar skolan, ser fram emot det. Ska bara kirra dom där tentorna………..

Kram Ew.

One thought on “Kalas och update.

Kommentera

