Nu

Åker jag till Honom och fortsätter slicka mina sår, i tysthet.

Haft en fin dag, Haeyli kom och tog min hand och ville att jag skulle leka. Hur kan jag motstå? Jag som avskyr att leka, är obekväm och kan inte minnas att jag någonsin lekt. Säkert när jag var i hennes ålder, men i övrigt skrev jag mina små berättelser, pysslade, klippte och klistrade. Studerade människor och hjälpte brevbäraren. Jag vet inte riktigt hur jag kunde göra det – var jag inte på dagis? Det var den tiden då pappa slutade jobba för att vi aldrig sågs. Han var svetsare och åkte tidigt till jobbet, jag stod i princip och sov när det var dags att åka. Han slutade jobba under en period, och det måste varit då jag hjälpte brevbäraren… Jag minns det som om det var tidigt på morgonen då – kom posten tidigt nä jag var liten!?

Vi lekte aldrig jag och pappa. Vi umgicks dagarna i ända och hela helgerna, det minns jag. På helgerna vaknade jag tidigt och jag minns att jag var dödstrött på veckorna, sen när skolan började också. Men vi lekte inte. Vi kommunicerade genom mina vänner av tyg, och vi läste böcker ihop, och vi åkte stockholm runt, gick på bio och kollade på otaliga filmer. Finns inte en jönssonligan eller polisskolan jag inte sett!!

Nu är det inte heller kul att leka  samtidigt som det är det bästa jag vet, att sitta på golvet i Haeylis rum när hon hämtar saker och ger åt mig och visar hur jag ska göra. Det finns inget bättre. Jo, när hon klättrar upp i mitt knä och lägger huvudet mot min bröstkorg.

Nu är hon hos sin mormor, men hon är sjuk så jag kanske får åka och hämta henne igen. Det gör mig inget, hon är min livboj den där ungen.

Livet rullar på, och det ser ljust ut. På måndag ska jag börja plugga igen och få i ordning tentorna så jag klarar dom och får gå vidare. IT’s the real deal nu, jag kan inte hoppa av, jag måste slutföra det här. Jaga drömmar får jag göra sen, nu är det överlevnad som gäller. Och det intressant, bara inte min dröm. Det jag lär mig nu kommer jag ha användning för i mitt jobb som jag ska ha sen, mitt drömjobb. Men jag vet inte vad det är, men jag kommer ha användning för precis det jag läser, jag vet vilken sektor jag vill arbeta i. I will change the world, precis som alla andra människor gör, varje dag. Kom i håg det folk – det är ni som förändrar världen, varje dag, mikro och makro. Alla är här av en anledning!!!

Kram Ew.

Kommentera

