Förnekelse?

När man vaknar mitt i natten, och har naglarna nedkörda i vaderna, kliandes rivandes kliandes – och det ändå inte hjälper – är det då dags att acceptera att något är fel?

Vad är det som gör att jag vaknat så här när jag sovit hemma, varje natt i över 2 veckor, INTE gör något åt det? Förnekelse… Jag har inte tid lust ro att ta reda på vad det är som gör att det kliar så vansinnigt på benen armarna magen nacken, men hur kan man ha tid att vakna och klia istället? Åratal, och jag menar åratal, av smörjande varje dag, olika krämer för olika stadier av eksem, dag ut och dag in, aldrig glömma bort. En förklaring är ATT det var så, en annan motsäger sig det genom att aldrig vilja att det blir så IGEN.

Så i morgon…

Med ben som bränner av salvan, kliandet som börjar stilla sig, kryper jag tillbaka i säng och hoppas att det gett sig för i natt.

Kram Ew.

ps. Jag vet ju att det inte blir så illa, det var barn-eksem och jag är ingen unge. Något annat. Tvättmedel, parfym, material, whatever. Felsökningen börjar imorgon! Daddy-O – har du en teori? Samma parfymfria tvättmedel som alltid, men nya tapeter och nya sängkläder. Har dock byxor när jag sover så det borde inte påverka benen. Theory please, Ds.

5 thoughts on “Förnekelse?

  1. Det är rätt sjukt men så var det, såg på datumet på inlägget. Jag tror det är stress, älskling. Du blir känsligare då. Var snäll och ta det lite lugnare. Jag står inte ut med klådan :-) /P/MF

Kommentera

