She’s gone.

26 mars, 2006.
”Hon.

Hon hade förutsättningarna för att verkligen lyckas. Flera gånger. Men varje gång Hon får en ny chans, blir det bara till aska. Alla Hon älskar, förstör Hon. Allt det bra i Hennes liv, det spottar Hon på. Varje dag när Hon vaknar, förstör Hon åter en bit av sitt liv. När Hon i sitt hjärta känna glädje; ser Hon till att det blir till sorg. Ingen förstår varför, säkert inte Hon själv heller. Hon har inget mål med sina handlingar; och Hon kämpar på varje dag för att ännu något eller någon ska vara tvunget att vittra sönder och dö, försvinna för att göra någon annan, någon som kan ta emot det, glad. Kanske gör Hon inte detta med mening, kanske vill Hon att det ska sluta. Ibland går det dagar, månader, kanske år någon gång, innan Hon återigen förstör för sig själv. Som att Hon bygger upp ett lager av bra saker och bra människor omkring sig, så att fallet ska bli ännu hårdare, så att det gör ännu mer ont. Vad är skillnaden på att göra så, och att skära sig? Varför tar Hon inte ut destruktiviteten på sig själv? Varför sårar Hon istället människor som tror på henne, som tror på hennes förmåga att göra något bra!? Varför slutar Hon inte bara?????

Varje gång Hon älskar någon klipper Hon sönder kärleken bit för bit. Gör det omöjligt att älska henne tillbaka. Sin kärlek visar Hon, men gör det så svårt för dom andra att visa den tillbaka. Och gör dom det; kastar Hon sig ut i något som gör att man måste dra tillbaka sin kärlek. JAG drar tillbaka min kärlek; för Hon gör det omöjligt för mig att älska henne. Kan inte låta mig följa med på den vansinnesfärden Hon ger sig ut på. Ingen kan! Hon skriker, spottar och fräser. Klöser och morrar. Provocerar fram att bli lämnad, låter ingen se att Hon känner, att Hon faktiskt vill. Och där inne i hennes hjärta, i hennes huvud och själv, så vet Hon nog att det Hon gör är dumt. Att det gör henne mer illa än Hon förtjänar. Att alla behöver kärlek och omtanke. Varför gör Hon då såhär? Hur kan man inte hindra sig själv från att förstöra så, för sig själv!? Hon sårar HENNE kanske mer än dom andra. Ändå låter Hon bra bli dåligt, vitt bli svart och ljust bli mörkt. Hon kan inte vilja ha det såhär, det måste finnas något att vädja till inom henne. Det måste finnas någon som kan skaka om henne så att hon slutar. Slutar röra allt till aska. Sluta bränna alla broar. Varför kan Hon inte lämna den delen av sitt jag någonstanns där Hon aldrig aldrig hittar det igen. Varför kan hon inte sluta?

Och varför är Jag Hon? Varför försvann Hon inte när jag bad henne…. Hur kan den Ni ser vara någon annan är den jag är? Är det här egentligen jag, och det andra; det Ni sett; det jag trodde jag var; är bara fasaden… Jag är inte schizofren; så det här måste vara Jag.”

Hon finns inte mer. Jag skrämde henne på flykt. Ibland försker hon komma tillbaka, men jag har något som skrämmer bort henne, denne fega del av mig. Jag har självrespekt.

2 personer blev denne någon som kunde skaka om henne. Den första kom 10 maj 2007, och den andra 1 januari 2008.

En tredje också, den som visade att jag är bättre än allt det där, starkare än allt det där. Den personen är mig inte nära längre, han är borta. I många år till är vi sammanlänkade, men jag är honom tacksam för att jag lärde mig att inte nöja mig, lärde mig att jag är värd Kärlek. Och han gav mig den person som utan tvekan haft störst påverkan i mitt liv. Inte av kärlek utan av tragiska anledningar, men resultatet – det är fantastiskt.

Han, som jag nu lägger min kärlek på, tillåter jag att visa kärlek tillbaka och jag tror på det, på riktigt. 2 år senare fanns det där. Resan började i augusti 2006 och har inte slutat ännu, men den är där.

Tacksamhet är något man alltid ska komma ihåg att känna.

Kram Ew.

2 thoughts on “She’s gone.

  1. Hahaha.. här sitter jag och låter egot växa tills jag insåg att det var ju den där skitungen som kom 10:e maj och inte jag.. Började känna mej riktigt maillig.. ;o)
    Hoppas du har en fantastisk dag gumman! Ringer snart!
    Puss

Kommentera

