Alot going on!

Som ni vet har jag ett flertal projekt på gång, som jag försöker beta av, Lägenheten är inte klar ännu, bäbisen skolas in på dagis, jag jonglerar jobb och skola och jag ligger efter i skolan, eftersom att jag inte är klar med inskolningen. Att på det lägga bloggande verkar vara svårt. Att ens klara av att underhålla mina vänskapsrelatoioner är inte lätt det heller, inte för fem öre, jag hinner inte prata klart med någon i telefon, håller alltid på med något som måste bli klart. Min pojkvän ser jag knappt öht, jobbar inte jag så jobbar han. Dessutom har vi bägge två en miljard saker att tänka på, så jag antar att vår relation just nu kommer i andra hand. Det leder till en del tråkigheter eftersom att vi sällan ses, så förväntningarna blir så höga och ingen utav oss orkar vara tok-glada. Men när jag ser honom hoppar mitt hjärta fortfarande till, när han lägger armen runt mig pirrar det fortfarande i magen. Så jag antar att vår relation är stark nog att ta den här perioden, en period där livet och allt annat än vårat förhållande är i gugning.

Så hur gick det för bäbisen igår då!? Bra såklart. Där kommer hon säkert trivas, personalen verkar bra, lokalerna fina och det finns mycket utsymme för kreativitet och lärande. Barnen får äta själva, klä på sig själva så fort det går och sådär, även om det ideala fortfarande inte är dagis så känns det bra. Med 2 dagar ledigt från skolan blir det ledigt mitt i veckan också, det är bra. Om jag inte jobbr alltså. Bara sommaren kvar och sen slutar jag jobba heltid och koncentrerar mig på skolan, då får vi tid, Haeylisen och jag, kanske hinner jag tom börja träna igen då! Då är hon större och kan gå och lägga sig 20 istället, då hinner vi träna och hon kan vara med.

Som sagt, lite tungt är det nu, inget major som jag inte klarar av, men jag är lite deppig. Vill som sagt beta av projekten och slippa jonglera mer saker, det är för mycket. Besiktning av lägenheten på torsdag, men det ska nog säkert gå bra, ska köpa lister i veckan och sen är det klart.

Nu ska jag läsa DN  en stund och sen ska jag plocka upp dottern.

Källan till all min glädje och all min sorg, som min pappa sade häromdagen. Nu när jag har en egen dotter förstår jag vad det betyder, och det är så sant.

Kram Ew.

One thought on “Alot going on!

  1. Hej! Jag tittat in då o då. jag skulle vilja säga att du är skitduktig som får allt att pusslas ihop, men då spär jag ju bara på ”bästattvaraduktigmamma” hetsen. Men nå du fattar förhoppningsvis. tusen kramar åt er, från mig o P.

Kommentera

