Egentligen…

Egentligen är jag alldeles för negativ för att blogga. Borde tvätta av mig sminket, snabb-duscha och krypa ned mellan lakanen. Som för övrigt är som en jävla sandlåda. Kom på varför idag, det är vår och snön töar. Flera på jobbet har drabbats av samma fenomen, och pojkvännen som alltid klagar på att det är sandigt på HANS sida får ta på sig minst lika mycket skuld som mig, det är inte mitt fel att det är vår!

Så som sagt, egentligen är det vad jag för allas skull borde göra. Men nu gör jag sällan som jag borde, så jag lär väl gnälla lite till om allt och inget för att sen förbanna klockan som igen gått så snabbt och sen somna halvt utmattad i sängen, själv, och se fram emot ännu en dag. Inte det att jag inte trivs, jag gör det, men jag är så förbannat stressad så hälften vore nog. Mår illa och känner mig som om jag går på speed. I bakhuvudet lurar farorna med våren, hur det alltid blivit. Men den här tröttheten går inte att ta miste på, inget La-La Land i sikte ännu iaf. Helt enkelt stress och jag skulle må bra av att tagga ned på tempot, jag hinner lika mycket även om jag inte stressar. Om jag tog 10 djupa andetag när jag klev in genom dörren istället för att slita av mig kläderna, ta av ungens kläder lite mindre våldsamt, kasta mig över matlagning, diskning, plockandet, välling, pussa, busa, ned i sängen och sen fortsätta i rasande fart. Ja, då skulle allt bli gjort men utan att jag kände mig som Hackspetten på Kattens mobil som arapapapapapapapapap…. Ja ni förstår. Och nu då, när ALLT från sovrummet står i drivor i lägenheten, ja då spelar det fan ingen roll att jag plockar ihjäl mig för det ser förjävligt ut ändå. Och nu var det för sent att slipa. På onsdag ska jag kuta hem från jobbet, svida om till en gammal t-shirt och sätta på mig Flygvapnet-kepan och slipa tills det fan inte går att andas där inne. Kl 22 ska jag stänga av maskinen, duscha och åka hem och krypa ned i min pojkväns (osandiga!?) säng. Med lite flyt är tapeterna faktiskt uppe innan helgen är slut. Själva uppsättandet tar inte mer än 3-4 timmar, men slipandet spacklandet och slipandet, det tar sin lilla tid. Och ja, jag vet att jag tjatar.

Nä, nu får det vara nog. Önskar att jag kunde få sitta och ta det lugnt med en kopp kaffe hos Honom ikväll, utan stress i en timme. Men, den finaste skatten man någonsin kan få ligger i sin säng och sover, och då får mamman stanna hemma :) När man ser på saken så, då är det lätt att le och åter få fokus!

 

Kram Ew.

2 thoughts on “Egentligen…

  1. Efter ett x antal ”då får mamman stanna hemma” spelar det ingen roll hur mycket man älskar dem, man hatar sitt liv iallafall.. Tragiskt men sant.. Bokat tapetsering i slutet på maj här med, komma hit och hjälpa till? ;)
    Kämpa på bruden, you can do it!

Kommentera

