En dag som alla andra

Så skönt det är med vanliga dagar ibland. Man vaknar, går upp, äter frulle med sin snygga bäbis. Även om hon är gnällig och ska vara i famnen hela tiden är det rätt mysigt att sitta på golvet och leka med sin unge. Helt enkelt för att man HAR en unge att leka med. Det är rätt häftigt faktsikt, man är mamma…. Det börjar sätta sig nu :)

I dag ska vi åka ut och hälsa på folk. Som i går. Då går dagarna fortare och bäbisen får stimulans och blir glad och trevlig. Win win :)
I kväll ska jag köra saker saker saker saker till kronan, igen. Åt Uncle T, hans balkong ser nämligen ut som en loppmarknad… Men det är bra, för det betyder att han har det jättefint där inne i lägenheten, han har verkligen fått det SÅ fint!

Hmm. I går städade jag ur badrummet, spolade av med slangen under tvättmaskinen. Det var som att gå på skattjakt. Där var sockan som försvann för ett halvår sen, och min kam och lite annat äckel. Tror att det var för att jag visste att jag inte kunde komma åt sakerna som jag aldrig reflekterade över att dom kunde åkt under tvättmaskinen… Lustigt. Men nu vet jag att det går att spola rent där under utan att det börjar blixtra (är lite rädd för elektricitet, eller, jag har respekt för det! Vatten + el = ingen match made in heaven) så nu kan jag spola av golvet en gång i veckan. Det var så skönt att få bort en massa jox. Har rensat lite överallt, fått lite inspiration och lite ryck. Måste åka till Ikea och köpa den där byrån och några hyllor så kan jag rensa ut ännu mer. Letade upp skåpluckorna till köket också, tyärr står dom bakom 93 teak-hyllor så det är lite svårt att komma åt dom… Men jag ska ha fram dom så blir det finare i köket också. Fint är att gå för långt, plastiga fula luckor och det går liksom inte att göra något åt dom, om jag inte köper egna från Ikea och det gör jag ICKE. Men jag tror nog jag ska få ihop det så det blir mindre grejjer och mindre plotter och rena ytor utan skit på… Har lyckats trycka undan det där nu ett tag, men nu blir jag stressad över alla prylar igen :)

Nåväl, dags att ta upp lilla bäbisen och föda henne och sen ska vi åka!

Kram Ew.

Kommentera

