Aktiverad!

5 maj börjar min bäbis på dagis. 5 dagar före sin 1-års dag. Det känns bra att det blev nära den dagen faktiskt. Själv börjar jag skolan 21 april, men det är 1 maj och grejjer så det är inte så många dagar att pussla ihop det på, det blir ju en del borta från skolan på inskolningen, men det får man ta. Det ska inte vara några problem!

I morgon ska vi åka och hälsa på någon, idag blir det lunch med mamma, sen kommer min syster hit och sen ska vi åka och handla på Ica Maxi. Så att vi GÖR saker på dagarna, inte bara sitter hemma och möglar, då blir bäbisen uttråkad och sur :) Det är ju som sagt inte så många veckor kvar av tid hela dagarna tillsammans så det är dags att passa på nu. Lilla älsklingen börjar bli stor. Tiden rinner iväg. Dags för kalas snart, måste bara bestämma mig hur jag vill ha det. Så klart vill jag att alla vänner och deras älsklingar ska vara här, vi är ju som en familj, även om vi inte alltid hörs så ofta. Men ska vi vara hemma eller hos mamma, dom har ju mer plats, men det är också skönt att vara hemma!? Vi får se. Tårta och presenter ska hon få iaf, lilla ungen….

Dagiskläder ska inhandlas också, galonisar, en ny vår-jacka (kanske, kanske får jag för mig att köpa en rosa…) Stövlar och skor, hon kommer väl på hur man gör när man går ordentligt här helt plötsligt :)

Mycket tankar och funderingar, men glad in i själen är jag. Allt löser sig, faller på plats och det känns bra nu… Nu går det bra, ramla ned igen kan man göra när som helst, men den inneboende lyckan, känslan av lugn, den rår ingen på. Den kan bara jag förstöra, och jag har lärt mig att vara glad nu, tillåter mig själv att vara glad, så som jag inte gjorde förut, då jag lade krokben för mig själv så att jag föll pladask på näsan och slappa ha det bra. För jag kunde inte hantera det, inte en känsla jag kände till och därför varken var trygg eller bekväm med. Nu är det en känsla som bor i mitt hjärta. Och jag bara ler :)

Kram Ew.

Kommentera

