Mer gammalt

Tänk att jag var så klok redan för 4 år sedan ;)

”det är ju alltid lättare att se sig som ett offer än som någon som har fullt ansvar och som har alla möjligheter i världen att skapa det livet man vill”

Då kommer vi till den stora frågan. Om jag förstod det där för 4 år sedan, varför i h*vete har jag fortsatt se mig själv som ett offer fram till för ett par månader sen!? Life works in mysterious ways I guess.

Det här gamla dagboks-läsandet är så jäkla intressant. Och tragiskt. Men framförallt väldigt lärorikt. Det är 6 år av mitt liv som står där, aldrig trodde jag att jag skulle lyckas dokumentera så mycket, under en sån lång tid.

Väntar på att klockan ska bli 9, sen ska vi börja åka ut mot Sunderby Sjukhus, bäbisen och jag. Hon ska till ögonkliniken för att kolla…. well, ögonen!

CSN-fajten har börjat. Jag ser ett par möjligheter för det här att lösa sig. Men jag skulle behöva prata med en handläggare, jag vet faktiskt inte ens vart kontoret ligger numera. Men det är ju lätt att ta reda på, så kanske vi kan lösa det här… Jag förstår inte riktigt det här med återkrav (jag fattar varför jag har fått dom däremot haha) för om jag då tar mina poäng till slut, varför ska dom då ha tillbaka pengarna!? Är det för att jag inte gjorde det under den satta tiden!? Oh well, det löser sig, det gör det alltid. Han Timbuktu, very clever guy.

Ha en fin dag,

Kram Ew.

Kommentera

