Vi är lite trötta här

Trötta och framförallt jävligt sjuka. Bäbisen med hög feber och jag som är helt jävla slut. Och ja, det var fortfarande en bra idé att gå ut i lördags.

Gick och lade mig tiiidigt i går kväll. Och har sovit kanske 4 timmar, ungefär lika mycket som min dotter. Det var skitsvårt att somna om hela tiden, hosta och grejjer, och när jag väl lyckats så vaknar ungen :) Men eftersom att jag besitter humor är det lugnt. Och jag vet att det inte är för evigt, snart är vi friska och då kommer jag vara så glad och tacksam över det!!!

Lördagen var intressant. Pratade med någon jag inte trodde att jag någonsin skulle ha en normal dialog med. Det är skönt att rensa luften, och då Luleå är en liten stad är det ett under att vi inte stött på varandra tidigare. Jag betvivlar att vi blir bästa vänner, men vi kan ta en cigg tillsammans och snacka lite skit. Bra.

En annan kontakt har återupptagits, vet inte vart det kommer föra oss ännu, men även där är det skönt att rensa luften. Man märker att de gamla ränderna sitter i; vi kan vara raka och brutalt ärliga mot varandra. Också bra.

Bra är också att jag har Katten. WTF skulle jag göra utan henne!? Att ens fundera på att gå utanför dörren känns ungefär lika troligt som att jag skulle bygga ett hus på 3000kvm på en vecka. Så hon handlar och fixar och håller sällskap och matar ungen. Thank god.

Om 2 månader ska jag åka bort, utan H. Jag börjar redan fundera på hur jag ska komma över känslan av att jag borde ha dåligt samvete för det. Jag hoppas att jag kommit över det, så jävla töntigt att hålla på sådär faktiskt. Om man får chansen, just fucking do it. Tramsa inte runt och spela duktig. Jag har varit borta en helg från henne, så klart jag kan vara borta en till.

Nej, det var väl vad jag orkar drista mig till att skriva tror jag….

Kram Ew.

One thought on “Vi är lite trötta här

  1. Vad fin bloggen blev :-) Självklart ska du inte ha dåligt samvete för att du lämnar bort liten en helg, man behöver det.. Hoppas ni kryar på er nu och synd att vi inte stötte ihop i lördags.

Kommentera

