Vilken natt :(

Skulle gå och lägga mig var det ja, men Haeyli vaknade med jämna, korta, mellanrum. Vid 23 kändes hon BRÄNNHET och så var det också. 40 grader, rakt av. Min feber var vid det här laget bort, med hjälp av Ipren. Så det blev ipren för henne också, och ett samtal till Jouren för att reda ut HUR hög feber dom klarar, man vet ju att dom fixar hög feber bättre än vuxna, men exakt HUR hög. Inget barn ska ha över 41 fick jag som svar, så det var lugnt för vår del. Kan tillägga att bäbisen stod upp i sängen och gurglade och snackade på när tempen visade 40 grader…. Hur glad som helst. Hon somnade om, och jag gled in mot sömnen. Då ringer det i en telefon. Svarar. Somna nästan. Då ringer det IGEN. Svarar. Somnar nästan. Då kommer världens fet hostattack. Då gav jag upp. Satte kuddar i soffan så att jag kunde sitta och sova. Kl 01 var klockan nu, och min tidiga natt ett minne blott. Sen har det vaknats mest hela tiden, och tagit länge att somna om. Antingen har H vaknat eller så har jag vaknat av hosta. Men från 3 någon gång, fram till halv 6 har jag sovit i ett sträck.

Så jag är helt slut nu, bäbisen har feber men inte särskilt hög. Hon bälgar i sig vatten och har ätit gröt vilket är tecken på att hon klarar av att ta till sig det som behövs. Vid 9 ska jag lägga henne igen, hon är redan trött och gnuggar sig i ögonen, efter 40 minuters vakenhet :) Förhoppningsvis blir det som i går, 2 timmars sömn där. Då kan jag nog klara mig. Jag är också bättre i dag än i går, men jag har fortfarande ont i hela kroppen och så slut, att ha feber tar på krafterna verkligen!!! Så är det någon som känner sig manad och har lust att umgås med min dotter idag medan jag sover i kapp lite – give us a ring… Annars får jag ju 2 timmar nu och 2 timmar på eftermiddagen, med lite avbrott för uppvak. Men jag förstår ju att det blir kö nu, att få vara med en sjuk Haeyli är inte dålgt. Enda gången man får ha henne i famnen och mysa faktiskt :)

Humöret är det inget fel på, varken på mig eller Haeyli!

 

Kram Ew.

2 thoughts on “Vilken natt :(

  1. Få saker är värre än att vara sjuk med sjukt barn…att du orkar ha humör är ju fan inte sunt…Om häftena, så lånar jag dom tacksamt, då månadens lyxpengar gick till kassan på zotano. Kram och krya på er…

Kommentera

