Tack gode gud för fejkad energi

Om det inte var för RedBull, och dess billigare kopior, skulle jag ibland helt enkelt inte klara mig. När det krisar, och jag är så trött så att jag inte KAN hålla ögonen öppna, då är dom bra att ha. kl7.15 klev jag upp, bussen till min bäbis gick 7.36.

I går kände jag mig risig, idag är det katastrof. Kroppen gör ont överallt, en droppe vatten bränner som eld på huden, kraftlös och jävlig. Febern låg på 39,2 när jag petade i mig Ipren. Det är högt tom för att vara jag. Och det slutar inte där. Dottern är sjuk :) Feber, hosta och antagligen samma som jag har. Jag blir väl inte direkt ynklig men går det inte så går det inte. Fast nu gör det ju det, för att det måste det. H har bara mig och det finns ingen som kan ta henne i 2 dygn för att jag är sjuk. Men det känns helt okej. Det känns helt okej för att jag vet att hennes pappa aldrig skulle klara det. För att han själv inte kan ta hand om henne när han är sjuk, när hon är sjuk och än mindre när dom är sjuka bägge två. Så vetskapen om att jag är den enda, då går det bra att bara köra på. Vi fixar det här också.

Däremot känns det inte som att det kommer bli någon utgång i morgon, mår jag såhär tänker jag bädda ned mig i sängen och inte röra mig förrän lunch på söndag när jag ska hämta dottern. Alternativt dricka ett par glas vin, eventuellt gå ut men inte dricka ute, det blir kanske också bra. Får se, det kan ju hända att det går över IGEN efter en sån här dag. Det har, underligt nog, nästan blivit ett mönster. Jättesjuk en dag och sen frisk men liksom små-hängig. Skitirriterande faktiskt….

Nu blev det tyst i H’s rum så nu skyndar jag till sängen för en timmes sömn!!!!!

Kram Ew.

One thought on “Tack gode gud för fejkad energi

  1. Men gumms! Om det inte var för att jag själv var hemma med en sjuk Mandis så hade jag givetvis kommit och tagit hand om lilla H… Men, what to do?
    Puss älskling

Kommentera

