Intervjun is over

Nu ligger det beslutet inte heller i mina händer, gud så skönt. Men jag sitter ändå och känner för att tugga upp naglarna, slita mitt hår och skutta runt. Fan så grymt det är att inte veta. Jobba – plugga – tänk om båda sakerna går fel!? Någonstanns i hjärtat känns det omöjligt, jag har aldrig varit så nära en lösning och snubblat. Fuckat upp det totalt på egen hand – ABSOLUT – men det har alltid gått vägen i sådana här situationer. Men någon gång ska ju  vara den första för allting and det här skulle kunna vara en sån gång. Eller så är det inte det. Önskar att jag var mer som en del andra, tänka ”jaha, it’s out of my hands” och sen är det inte mer med det. Låta saken ha sin gång och inte fundera förrän det där samtalet kommer. Men det kan inte jag. Men jag ska öva mig…

I morgon ska vi äta lunch med Boffa, Haeyli och jag. Och i kväll kommer kanske N/A från Öjebyn hit och hälsar på en snabbsväng. Evigheter sen vi sågs och dom verkar grymt svåra att få hit i helgen när det är  u t g å n g  för första gången på typ ages.

Tiden tickar på, livet rullar på och det verkar ju bli bra. Söker problem och flaws in my reality men så kommer jag på mig och slutar. Det är lugnt nu, och jag har förtjänat det. Don’t go looking for trouble… Med min drivkraft, min vilja, mina mål och drömmar och mina förutsättningar kommer allting till slut bli precis så som jag vill ha det. Nu ska jag bara finna ro i den vetskapen. Bra saker är också svåra att acceptera som dom är…

Nu ska jag krypa upp i soffan med min kopp kaffe, kanske blunda en liiiiiten stund…

 

Kram Ew.

One thought on “Intervjun is over

Kommentera

