Hon äter som en häst

Min dotter äter mer än mig…

0,5dl havregryn kokat med 1dl vatten. 2 msk grötpulver (sån där bäbismat) och 1 dl vatten. Alltså färdigt typ 2,5dl gröt.

2 mackor. Med smör. Och ost.

Jag äter, på sin höjd, 2 mackor. Sen trycker hon i sig 2 burkar mat under dagen, youghurt med frukt som mellanmål. Mitt matvrak är tillbaka och det är jag glad för!

On a completely different note så har jag vaknat tusen gånger inatt, jättek*t. Har drömt underbart konstiga drömmar. Det var alltså i klass med när jag var gravid och hade så levande drömmar så det var inte klokt. Det här var inte fullt lika coolt, men nästan. Min stackars pojkvän har antagligen blivit antastad hela natten också.

Trots det är jag utvilad, de där 11,5 timmarna kommer räcka länge. Fantastiskt vad lite sömn kan göra för själen.

Det är fortsatt soligt ute, inne på typ 8e dagen nu kanske!? Syrran håller på att ta skoterkort och ett sånt borde man haft. Och en skoter. Tills dess får jag och Haeyli nöja oss med promenad runt sjön medan Han tar sovmorgon.

Åjo, livet är alltjämt fucking great. Sömn – det är tydligen den magiska ingrediensen.

I morgon har jag intervju det känns bra, lite läskigt och framförallt kommer den ständiga frågan upp; ”what to wear”. Inte overdress och inte underdress. Det faktum att jag aldrig gått på en intervju och inte fått jobbet. Det är jobbigt, för tänk om jag inte får det, då kommer jag känna mig så misslyckad. Det är ganska många 19-åringar som nyss sltat gymnasiet som får jobb där. Och så jag – så om jag inte får jobbet blir det fan tufft :) Men lite stolthet, sen tar jag något annat jobb!!!

Dags att göra ungen klar för morgonen, men vi går inte ut förrän halv 10, så somnar hon fint på slutet och Han som ligger där inne och sover vaknar inte av att vi kommer hem, för då är han nog redan vaken.

Kram Ew.

2 thoughts on “Hon äter som en häst

  1. Hmm, undrar just HUR pass avundsjuk jag är på dig!!! Här sitter jag på kontoret och får nöja mig med att se genom fönstret hur fiiiiiiiint det är. Ha en underbra prommis! Puss

  2. Om jag inte redan hade stoppat på mascara hade jag bölat nu:) Jag fick tag på rätt person och får göra hp iallafall!
    och du, grattis till intervjun, och sen till jobbet, för det är ditt om dom har nå vett!

Kommentera

