And I was right, as always!

Vi skippar . efter rubriken, lite förnyelse ska man ha. Kanske tom ändrar layout, slå på stort liksom.

Jag hade då rätt. För er skull tog jag mig ut ur lägenheten mitt på blanka dagen. Prommade till Katten och tog mig lite att äta, man får ju inte vara dum. Strålande sol, brillor på, vända handtaget på vagnen eftersom att bäbisen blir SÅÅÅ förbannad när man drar på henne solbrillorna. And off we went.

På Ica, fick med oss 0% av vad jag hade tänkt handla men 3 saker jag inte hade tänkt på. Som vanligt. Sen gick vi på H&M. Jag har blandade känslor för den affären, men dom är ju bra när man bara vill ha ngt nytt att glädjas åt en vecka. Jag hittade en kjol. Och strumpor. Skit-bra. Provade som vanligt tusen BH’ar och hittade faktiskt en där brösten inte trillar ut så fort man andas. Men då fick jag istället Sveriges fulaste bröst, det var den märkligaste skärningen ever, det blev liksom 2 dm mellan brösten. Weird. Så inte det nej.

Bakom mig i kön hände något som fick mig att koka. Om inte Haeyli hade varit med hade jag inte bara visat mitt förakt utan sagt ngt. Det stod 1 tjej och hennes 2 jätte-häftiga brorsor/pojkvänner/kusiner/livvakter whatever. Så går det förbi 2 fina killar, mods/pop/broder-daniel stuk – hand-i-hand och så vackert tuffa och modiga, kanske 15 år gamla!? Vad gör maffian bakom mig då? Börjar peta på varandra, se äcklade ut, titta lääääänge, vänder sig om efter fina grabbarna och börjar coolt och modigt nog halv-viska på vaddetnuvarförspråk-språket. Och jag blev SÅ arg. Hur f*n tänker man då!? Jag accepterar ALLT, fanimej allt. Men att stå där, uppenbarligen invandrade från något land (jag är 99% säker på Turkiet, så frivilligt lär dom inte ha blivit tvugna att flytta hit), och antagligen redigt less på att inte få komma på arbetsintervjuer, bli kränkta och diskriminerade OCH GÖRA EXAKT SAMMA SAK. Hur FAN tänker man då!? Hur fan kan man stå i Luleå och se ned på en grupp människor som så uppenbart blir kränkta och diskriminerade på exakt samma vis!? Hatbrott TILL EXEMPEL. Sådan okunskap gör mig vansinnig. Så jag gjorde samma sak. Skakade på huvudet, log nedlåtande och vände min dotter mot mig, eftersom att idioterna tydligen tyckte att HON var söt iaf. Fast dom trodde väl att det var en pojke, hon har ju faktiskt BRUN overall. Förbannade jävla trångsynta idioter. Där har ju dom och Sverigedemokraterna en sak gemensamt, why not join forces!? Tyvärr fattar ingen utav de två parterna det… Jag ville så gärna gå fram till grabbarna som gått förbi, klappa dom på ryggen och tacka för att dom är så pass starka att dom i en tid där homosexuella förföljs, våldtas och mördas vågar stå starka framför omvärlden, på H&M i lilla Luleå. Men det gjorde jag inte. Så svensk som jag är….

 

Hmm. Nu är jag på gott humör igen ;)

 

Kram Ew.

One thought on “And I was right, as always!

  1. Hej bejb!
    Tack så mycket! Önskar du vore här o styrde upp saker o ting.. vi har blivit så totalt handlingsförlamade så det finns inte.. finns ingen motivation till nånting.. Per klarar det väl lite bättre än mig, men jag har fan inte gjort många knop när det gäller den här flytten.. men jag orkar helt enkelt inte.. har ingen kraft och ingen ork och ingen lust heller för den delen. har man det brukar det väl gå hyfsat även om man egentligen inte orkar, men jag känner bara avsky inför alltihopa.. blää!! förlåt för att jag e en sån downer på dig.. ska försöka pallra mig fram till telefonen inom en hyfsad framtid och ringa dig. Puss o kram

Kommentera

