TjejSnack.

Vecka 8/08
Bästa/värsta Ämnet kommer från Linda Strömbladh

Minnet?
Bästa minnet är när jag höll Haeyli första gången, utan tvekan.
Värsta är nog när jag mådde så dåligt att jag faktiskt, på riktigt, inte ville leva längre. Men det är länge sen, 9 år sedan, och en känsla som aldrig återkommit.

Resan?
Bästa resan… Måste nog säga när jag åkte till England första gången, i Juni när jag nyss fyllt 18. Full av förväntan och så glad att få genomföra något jag så länge velat göra.
Värsta resan. Till min Gudfars begravning. Det gjorde så ont, så ont att jag inte vill minnas.

Maträtten?
Hmm, jag har nog ingen favoriträtt tror jag. Tycker om mat helt enkelt :) Som någon ANNAN lagat…
Men värsta är inälvor,av typen lever och sånt.

Köpet?
Bästa köpet är nog fortfarande min stereo, tragiskt I know. Men jag var så stolt över den, nu är den ingenting och säkert helt värdelös men det kändes så bra.
Värsta är väl något av de par skor jag köpt och aldrig använt kan jag tro…

Egenskapen hos en vän?
Bästa egenskapen är ärlighet. Att kunna vara ärlig hela vägen och alltid ha så högt i tak att man kan vara ärlig om hur man känner. Där det är okej att säga ”jag orkar inte träffas idag trots att vi bestämt” eller ärlighet att säga ”du, det där du sade eller gjorde, det kändes inte bra”. Och att kunna ta det.
Värsta egenskapen är väl motsatsen då; oärlighet. I förlägningen att svika, hugga någon i ryggen. Håller man sig til ärlighet är det tom okej att säga ”jag vill inte vara vän med dig längre”.

 

TjejSnack

Kommentera

