For real.

Det här är ju bara så vidrigt. I den här artikeln går att läsa om en 25-årig man som våldtagit en 11-årig flicka. Han dömdes i tingsrätten till… ja vad tror ni!? 2 års fängelse och 75000 i skadestånd. Det spekuleras i att det låga straffet (lägst ned på straffskalan för den här typen av brott) beror på att det inte var något överfall…. Flilckan hade nämligen frivilligt träffat mannen ien park och senare i hans hem. Då är frågan – hur FAN kan man säga att en 11-åring träffat någon och blivit våldtagen frivilligt!? Om det är våldtäkt är det våldtäkt. Då är det inte frivilligt. Då måste dom ju ändra det till att hon hade frivilligt sex med honom. Och en 11-åring har inte SEX det är ALLTID överfall.

Jag läser nästan dagligen om människor som får låga straff för våldtäkter, misshandel, mord, dråp. You name it. Men har du odlat hash hemma!? 5 år. Skjutit heroin? 3 år. Du skadar dig själv, då får du låååånga straff. Skada en flicka för resten av livet!? Lågt straff. Man brukar säga att man inte kan jämför brott med brott. Nä, men man kan fan jämföra människovärde med idioter. Att skada en annan människa, råna, våldföra sig, kränka eller annat – är VÄRRE än att skada skig själv. Inte vet jag, det kanske inte kostar samhället lika mycket och därför värderar man på det här viset. Jag är ingen lagman, har knapp tläst någon juridik och förstår inte alla nyanser och aspekter. Men jag blir fan vansinnig när man ger en pedofil (som man dessutom menar inte går att bota) 2 års fängelse för att han våldtagit en 11-åring. Det gör mig helt enkelt jävligt förbannad.

Så är det med det. Om jag hade lite mer go i mig skulle jag läsa rättskunskap och röra om i grytan som kallas det svenska rättssystemet. Men nu har jag inte det. Men det ska väl vara fan om jag inte ska kunna hitta på något sätt att engagera mig på, för så här ska det inte vara.

Om pappan ”Björn” ville skulle han kunnat skjuta idioten i skallen och sen hade HAN fått några år i fängelse istället. Ska det vara mer lönt att ta ihjäl en annan människa än att lita på att systemet rensar upp bland skiten!? Det är inte många gånger jag tycker att det är rätt att skada någon, och jag tycker väl inte det i detta fall heller; men ”systemet” gör det ju så lätt… Han skulle få några år, eller så skulle han få mer för övergrepp i rättsak iofs. Men om han struntat i att anmäla och tagit hand om det själv hade det varit bättre då? Är det vad dom menar. För vad fan är 2/3 av 2 år som straff? I N G E N T I N G. Inte för det han gjort. En pedofil är en pedofil och man menar att det inte går att behandla. Nej, men SLÄPP INTE UT DOM DÅ. Nej, in med dom på Kumla och låt ”rättvisan ha sin gång”…

Ta och fundera på det där med straffsatser och hur vi värderar liv i det här landet. Man blir mörkrädd…

 

/Ew.

Kommentera

