När blir du frisk.

Dag 9 med feber, hosta och ledsen. Natten har bestått i uppvak minst en gång var 30e minut, oftare än så många gånger. Hon har feber NU men har inte haft det under natten, bara den där hemska hostan. Har pallat upp under huvudet, både höjt upp sängen och lagt ett lakan under madrassen. Hostmedicinen vi fick är ju ingen hostmedicin, den är luftrörsvidgande och slemlösande = Mollipect. Skiten som jag själv aldrig tar, eftersom att man hostar mer när slemmet ska upp. Ja, jag vet att om slem får ligga kvar får man lunginflammation. Jag brukar få det. Haeyli får Mollipect. Men alltså; kan man inte få dämpande till natten åtminstone? Hon kan ju inte bli frisk om hon inte får sova lilla älsklingen. Men för min del går det faktiskt bra. Jag sover på soffan och då sover jag inte lika tungt, då blir det inte så jobbigt att gå upp. När man bara får ställa in sig på att hon faktiskt vaknar då går det ganska bra. Mest orolig över att dom faktiskt missar att hon har något så hon är riktigt sjuk….

Hmm…

Nu är det dags att ta itu med den här dagen, ringa till bvc och möjligen till läkaren. Igen. För 5e gången.

Kram Ew.

Kommentera

