Hemma igen.

Vi hann inte få komma till barnkliniken, dom hade fullt med besök och skulle stänga kl16, så vi fick rådet att åka till Akuten och få träffa barnjouren där. Och BINGO! Lilla örat var rött och inflammerat, men varken läkaren eller vi vet om hon det är för att hon varit sjuk eller om hon varit sjuk för att örat är inflammerat. Känns som att chansen att dom 2 läkare som tittat henne i örat skulle missa det är liten, jag vill åtminstone tro att dom inte missat det… Så nu har vi fått penicillin för inflammationen, bricanyl för hostan och andningen och ipren för smärtan. Så kanske kanske får hon sova en sammanhängande sömn nu, stackarn. Jag tänker aldrig låta bli att lita på min magkänsla, aldrig. Skönt för henne, och för mig så klart. Jag behöver ju också sova, även om det känns mindre viktigt jämfört med lilla H’s tillstånd. Jag tackar och tar emot helt enkelt.

Det gick snabbt där borta, vi var där kanske 1,5 timme max. Och hon var trött när hon kom hem, fick glass eftersom att hon inte fått i sig något annat än välling idag, knappt det… Hon ville inte ha det heller när vi åkte in, men hon sög i sig 4 skedar glass och flarra välling. Så det känns bättre, nu vet jag åtminstone att hon fått i sig något. Men hon var kraftigt missnöjd över kåvepeninet, det stank tom vidrigt (vill minnas att jag kännt den lukten som liten, antagligen har jag fått det själv, tjock vit sörja. Hemskt!) så det var svårt att förmedla att det är okej till henne. Men det gjorde jag ju, såklart. Resten gick bra.

Så nu ska jag plocka klart här hemma och åka iväg en stund. Känns som att jag suttit fast här hemma i en vecka. Vilket jag har också, med avbrott för turer till läkaren. Syrran ska sitta här en stund, H sover som en gris. Hon har knappt sovit på 2 dygn så konstigt vore det ju annars.

 

Nåväl, då vet ni hur läget är. Lättade och betydligt mycket gladare.

 

Kram Ew.

3 thoughts on “Hemma igen.

  1. gud va skönt gumman!
    Nåt som slog mej var halsfluss, när hon inte vill äta…
    Men tror det kan bli så av öronen med..
    Skönt att hon fått medicin iaf.. maja fick nåt penicillin som hette spectramox, och hon älskade det.. Eftersom hon kräks så lätt hade jag aldrig fått i henne kåvepenin..
    Spectramox tror jag var lite bredare åxå om jag inte missminner mej helt..

    Blablabla.. Nu ska jag packa, vi hörs och syns snart..
    Kram!

Kommentera

