Allt nytt i mitt liv.

Det har blivit många nya saker i mitt liv, men idag fick en utav dom gamla en ordentlig avslutning.

Mitt vardagsrum är tomt, så när som på en soffa, de böcker jag håller närmast om hjärtat, en dvd, en vhs och ljuslyktor. Om 1,5 vecka står där åter möbler, mina möbler, i mitt vardagsrum, i mitt hem. Mitt och Haeylis egna hem, nu fyllt med bara våra saker. Det ÄR en ny början, det ÄR en ny start. En chans att bli allt jag vet att jag kan vara, den jag vill vara och den jag är på väg att bli.

Mitt hjärta var tugnt idag, jag var tvungen att lyssna på någon som lät så uppgiven, arg och framförallt ledsen. Någon som jag håller av, någon som alltid kommer finnas i mitt liv men som av olika anledningar inte längre är den som står mig närmast. All smärta jag kännt nu under några år, all frustration, all ilska, sorg och ibland förtvivlan rann undan och ersattes av en förhoppning om att det kommer bli bra för oss allihopa nu. Dags att gå vidare helt enkelt. Eller helt enkelt lär det inte bli, det är det aldrig, men det är bara så att vi måste det nu, vi är en hel drös människor som behöver ändra våra beteenden och blicka framåt…

Men samtalet var hur som helst jobbigt, mest för att jag hörde ilskan och förtvivlan. Över att det är för sent, över att jag inte kan ge mer än jag har gett, över att sista chansen var sista chansen. Över att det måste kännas orättvist, trots att jag satsade ALLT på det här, precis allt. Och det räckte inte fram. Man kan inte förändras för en annan persons skull, man måste förändras för sin egen, och därför går det inte att komma nu och säga att förändringarnas vindar ska blåsa. Alla som känner mig ser förändringen i mig sen jag blev gravid och sen jag fick Haeyli, men inte den personen som skulle sett det, som borde sett. Istället trillar poletten ned NU, nu öppnas ögonen och ni ser att jag faktiskt, på riktigt, tagit ett beslut och håller fast vid det….

Men även om det var jobbigt och är jobbigt så är det bra, med mig, faktiskt. Jag har det bra, har allt jag vill ha just nu och är mer än nöjd med hur mitt liv verkar bli den närmaste framtiden. Sen om det blir så eller inte, det får vi se i backspegeln. Om framtiden vet jag inte något, och är det något jag lärt mig så är det att livet i princip aldrig blir som man hade tänkt sig, utan oftast bättre ;)

So, to move on then.

Snart är det helg igen och jag tänker göra fuck ALL. Titta på TV (det sociala experimentet är slut, det är trist att inte kunna titta på film i soffan) och kanske läsa lite… Men inga avancerade saker, helgen efter är det ”Nyår Nr2” hos Uncle T och det lär bli bra, försöker få hit N&A från Piteå men vi får väl se…

Hoppas vissa är nöjda nu, jag VET att jag inte skrivit på länge, och faktiskt så skrev jag föregående inlägg för någr dagar sen men postade det aldrig och jag orkade inte riktigt skriva klart det den här gången heller så jag avslutade lite snabbt, postade och skrev detta, bara för att få en del att vara tysta. Och nöjda. Och dessutom ÄR jag nöjd när jag får skriva men just nu är jag som sagt lite lätt upptagen av LIVET. Which is nice.

Puss och Kram Ew.

One thought on “Allt nytt i mitt liv.

  1. Men gud, du känner ju inte mej alls…
    Det går inte att få tyst på mej, så är det bara.. ;o)

    Jag har FAKTISKT också ett liv, bara lite händelselöst just nu.. Men sen, när jag ska flytta, då kommer jag att vara så himla upptagen att du kommer att böna och be om min tid.. :oP Och då ska jag påminna dej om den gången jag fick vänta JÄTTELÄNGE på nya inlägg..

    Iaf, så är jag jätteglad att det inte är nattsvart mörker för dej..
    Livet är hårt och orättvist och alldeles alldeles………underbart………..
    Det enda man kan göra är att leva det efter bästa förmåga, och det tycker jag att du klarar alldeles utmärkt!
    jag kan knappt bärga mej till min nystart startar på riktigt..
    Ses snart! =oD
    Kram

Kommentera

